XIV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (World Multiplication Table Day)
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Skierowana jest nie tylko do dzieci i młodzieży, ale również do dorosłych. Każdy z nas tego dnia może sprawdzić swoje matematyczne umiejętności.
W naszej szkole obchody XIV Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia zorganizowano w dniach 18-20 listopada. Uczniowie klasy III na lekcji informatyki napisali „egzamin z tabliczki” oraz bawili się kodowaniem, natomiast uczniowie klas IV-VI, na lekcjach matematyki, mogli sprawdzić swoją biegłość w tabliczce mnożenia poprzez gry i zabawy takie jak:
– kolorowanki,
– „tabliczka mnożenia o mnie” – zapisywanie informacji o sobie takich, jak: wiek, numer w dzienniku, data urodzenia, … a to wszystko za pomocą tabliczki mnożenia,
– praca w grupach – rozkoduj wiadomości, czyli łamigłówki matematyczne, dzięki którym uczniowie dowiedzieli się:
– kto jest uważany za twórcę tabliczki mnożenia (Pitagoras),
– gdzie znaleziono najstarszą tabliczkę mnożenia (w Chinach),
– kto ustanowił Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (Grabowski),
– gdzie w życiu codziennym wykorzystujemy najczęściej tabliczkę mnożenia (zakupy, remonty, ułamki, pola, objętość),
– gra – rzuć kośćmi, pomnóż i narysuj „potworka”.
Wszystkie działania dostarczyły uczniom dobrej zabawy, a jednocześnie pozwoliły utrwalić tabliczkę mnożenia, która jest „zmorą” niejednego z nich 😉
Zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach!
tekst: Barbara Mika-Krzysztoń
zdjęcia: Barbara Mika-Krzysztoń,
Adriana Mikołajczyk